First weekend awesomeness of the gekke boys!!!

Hallo volgers!

WE ZIJN ER HOOR!!!
Na een lange vlucht zijn we aangekomen in Zuid Afrika.
Met een klein beetje vertraging en als klap op de vuurpijl geen koffers.
Maar gelukkig werden die de volgende dag al weer gebracht.

Ons Appartement
We zijn opgehaald door clint onze stage begeleider. Die heeft ons gebracht naar ons appartement.Eenmaal daar zei Clint dat we een van de betere buurten woonden.
Ook zit er 2 straten verder een straat met de beter uitgaansgelegenheden. Die helemaal door loopt naar waterfront. De toeristen trekpleister van Kaapstad waar we nog zeker een keer naartoe gaan.Bij het appartement aangekomen hebben we gelijk de buurt en de lokale birds(vrouwtjes) een beetje verkend. Boodschappen gedaan en de aardappelschillers aan het werk voor het avond eten.
De Aardappelschillers

Zaterdag The day after!
Keurig zonnetje en lekker buiten zitten op het terras. De buren begroeten die de hond uitlaten.Maar ja we moesten wachten op onze koffers. gelukkig kwamen deze al snel en konden we nog even een stukje met Clint meerijden naar green point. Dit is een park dat tussen het stadion van Kaapstad ligt en de lokale golfbaan. Stukje rondlopen langs de kade/boulevard en hier hebben we de eerste kiekjes opgedaan van Kaapstad.

Zondag Epic mountain hike.
Jaaaaa keurig weertje hoor! Gevoelstemperatuur van een graadje of 27, strak blauwe hemel en een zacht briesje voor de verkoeling.S’ochtends eerst lekker bijgeslapen van de vermoeiende vlucht. Even boodschappen gedaan bij de lokale supermarkt. Waar de boodschappen op een tempo worden gescand als het opkomen van de zon! Gelukkig worden de boodschappen op het zelfde tempo wel voor je ingepakt dus dat verzacht de pijn. Even wat lekker gegeten, boterhammen klaar gemaakt en wat flesjes drinken meegenomen om een bezoek te gaan brengen aan “Signal Hill”.Dit is een heuvel die ligt aan de voet van de “Tafelberg” en “Lionshead” waar wekelijks nog een kanon wordt afgeschoten.

Signal Hill?
Na een aantal zeer steile wegen kwamen we aan het begin van “Signal Hill”. Dit begon met een onverhard pad wat een stukje naast de verhardeweg lag.Na een paar honderd meter kwamen we op een splitsing te staan waar heel veel mensen naar links liepen. Wij die mensen gevolgd. kijken we na honderd meter weer achter ons zien we “Signal Hill” achter ons liggen. Nou ja dan maar een tourtje naar “lionshead”.

Lionshead!
Als je de foto ziet denk je natuurlijk dat je niet helemaal naar boven kan zoals wij dat ook dachten. Nee hoor gewoon tot de top. Door op lange smalle steenpaden te lopen en steile rotswanden te beklimmingen kon je daar komen. Zelfs ouderen en mensen met kleine kinderen liepen naar boven. Terwijl er totaal geen bescherming was qua hekwerk. Dus als je viel, viel je ook hard. Maar deze daredevils houden wel van een beetje uitdaging. Des te hoger we kwamen viel het ons wel op dat het vrouwelijk volk ook knapper werd. Zou het iets te maken hebben met het mooie uitzicht. Nou dat mag je wel stellen na een klim van 2 uur waren we getuige van een van de mooiste uitzichten die er op de wereld is. Dan druk ik me nog zacht uit. Hier heeft onze fabuleuse “showpik” fotograaf de nodige shots genomen.
Cape town&Matthijs Cape Town Lionshead

Decending mountain goat style!
We hebben maar niet gewacht op de zonsondergang, omdat het nogal gevaarlijk is om van deze berg af te dalen in het donker. Onze berg geit matthijs sprong zowat de berg af.Maar ja wat wil je met zo een lengte. halverwege toen we weer bij het grindpad waren hebben we even gestopt en naar de zonsondergang gekeken over de atlantische oceaan.Daarna snel de bergaf potje eten koken en naar bed want de volgende dag moesten we weer vroeg bij Skeg zijn.12 Apostellen Lionshead

afb. de twaalf apostelen

Top weekend!
Nou we kijken weer terug op een geweldig weekend en hebben er al weer de nodige werkdagen op zitten.  Het weer is verandert naar, af en toen een regenbuien met wat bewolking. Hopelijk hebben we van het weekend weer goed weer. Op de planning staat “Table Mountain”. Yesss!!!.